10 smilkalų panaudojimo būdų kasdienybėje

  • Uždegu smilkalo lazdelę, atsisėdu ir užsimerkiu. Palengva jaučiu kaip ore sklandantis aromatas ima kutenti nosį, o po to gertis į plaukus ir drabužius. Kartais leidžiu sau atsigulti ir įsivaizduoti, jog plūduriuoju vandenyno paviršiuje bet kuriame pasaulio krašte. Taip. Galima sakyti, kad tai savotiška kelionė, kuri lygiai taip pat kaip ir toji fiziniame lygmenyje, mus visapusiškai praturtina. Išgulėti šitaip galima ne vieną valandą, juk kelionė į save su kiekviena minute darosi įdomesnė ir tik dar labiau žadina smalsumą. Gaila, tačiau norint pasikrauti energijos, pasisemti išminties ir atgauti dvasinę pusiausvyrą, ne visuomet pavyksta skirti tiek daug laiko, o žinodami tik keletą smilkalų ritualų taip ir neišmokstame išnaudoti šių magiškų daiktų visu šimtu procentų. Tad norėčiau pateikti 10 smilkalų panaudojimo būdų, kurie gali įnešti šiek tiek egzotikos į kasdienybę.

    10 smilkalų panaudojimo būdų

    1. Jogos praktikoms. Tikriausiai šis užsiėmimas be smilkalų neįsivaizduojamas. Jie ne tik padeda atsipalaiduoti siekiant atlikti sudėtingas asanas, bet ir sukuria malonią aurą jogos praktikų metu. Galima pastebėti kaip pamažu kūną užlieja pozityvi energija, o laikas kažkur išnyksta.

    2. Meditacijai. Kaip netikėta, tiesa? O kalbant rimtai, smilkalai yra vienas neatsiejamų meditacijos įrankių, skirtų šiai praktikai sustiprinti. Tinkamai pasirinktas smilkalų aromatas padeda sukurti pozityvią, atpalaiduojančią ir ramybe persmelktą aplinką, kurioje jausdamiesi saugūs galime be vidinių susikaustymų pasinerti į unikalius, žodžiais sunkiai nusakomus potyrius. Nesvarbu ar tai būtų rytinė ar vakarinė meditacija teigiami meditacijos ir smilkymo padariniai bus juntami ne vieną dieną.

    3. Atsipalaidavimui. Ne veltui smilkalai naudojami aromaterapijoje ir masažų metu. Būtent šiomis aromatingomis priemonėmis siekiama sustiprinti atsipalaidavimo būseną. Skirtingi smilkalų kvapai turi ir skirtingą poveikį. Vieni pakrauna energijos, kiti, priešingai, slopina ir padeda atsipalaiduoti ne tik raumenims, bet ir protui. Tačiau jei norisi atsipalaiduoti namų sąlygomis – rekomenduojama bent trumpam užsidaryti kambaryje, šiek tiek praverti langą, užsidegti mėgiamo aromato smilkalų lazdelę ir patogiai atsisėsti ar atsigulti. Tokio seanso metu klausykite savo kvėpavimo ir leiskite minčių srautui tekėti kiaurai jus. Keliolika minučių pogulio „smilkalų rūke“ gali prilygti keletui valandų gero miego.

    4. Emocijoms išlaisvinti. Nesvarbu ar tai būtų teigiamos ar neigiamos emocijos, leiskite joms išsilaisvinti. Priklausomai nuo smilkalų aromato ir sudėtinių dalių, galite nuraminti nervų sistemą arba priešingai sustiprinti džiaugsmo ir energijos antplūdį. Pavyzdžiui, Nag Champa smilkalai puikiai tiks atsipalaidavimui, o kiti, savo sudėtyje turintys citrusinių aromatų, padės išlaisvinti jumyse tūnantį pozityvumą.

    5. Dvasingumui gilinti. Smilkalai gali būti puikūs vartai į savąjį dvasingumą. Juk vienas iš senovės smilkymo ritualų būtent ir būdavo skirtas dvasiniam tobulėjimui, dvasios iškėlimui ir jausmų (pojūčių) gilinimui. Dvasinis gilinimasis į save kartu atsineša ir ramybę sielai bei harmoniją protui.

    6. Įkvėpimui. Nereikia būti menininku, kad apleistų įkvėpimas. Dažnai jo pritrūkstame tiek paprastame „ofisiniame“ darbe, tiek ir kasdienybėje, kuomet patys nejučiomis įsisukame į pilką rutinos ratą. Tada tampame nebylūs savo pačių troškimams ir jausmams. Smilkymas – viena iš išeičių, norintiems iš šio rato ištrūkti. Leisdami sau bent keliolika minučių per dieną pabūti vienumoje ir pasimėgauti maloniu smilkalų aromatu, pastebėsite kaip po truputį grįžta pozityvumas, laimės, džiaugsmo pojūtis, o svarbiausia - į nurimusį protą vėl ima plūsti pačios įvairiausios idėjos, kurios vėliau gali virsti įgyvendinamais tikslais, praskaidrinsiančiais jūsų gyvenimą.

    7. Sąmoningumo didinimui. Įsisukę į kasdienę rutiną nebepastebime, kad daugelį dalykų darome it robotai. Keliamės, nusiprausiame, valomės dantis, valgome, rakiname duris, šabloniškai bendraujame ir dar daug kitų mums įprastų veiksmų. Kuo dažniau mintimis esame „kažkur“ tuo mažesnis mūsų sąmoningumo lygis. Nesąmoningai praleistas dienas galime braukti iš gyvenimo, nes teigti, kad tuo momentu buvo iš tikrųjų gyvenama nebegalime.. Sąmoningumas – tai „čia ir dabar“ būsena, kada suvokiame aplinką ir kas vyksta aplink mus visais kūne esančiais pojūčiais. Kuo mes sąmoningesni, tuo daugiau aplinkos „sugersime“ į save per uoslę, regą, lytėjimą, klausą ar skonį. Smilkydami bent kartą per savaitę išmoksite labiau sutelkti dėmesį, susikoncentruoti į dabartinį momentą, o praktikuodamiesi dar dažniau, pamažu pajuste, jog tampate pastabesni, geriau jaučiate aplinką, išnaudojate visus galimus pojūčius. Reikėtų nepamiršti ir to, kad būdami sąmoningi, mes patys galime keisti save bei savo pasirinkimus.

    8. Savęs kaip vienio pajutimui. Sakoma, kad visi mes – tai mažytės visatos dalelės, kurios viena su kita glaudžiai susijusios. Be galo gera suvokti, jog esi neišsenkantis dvasisnis šaltinis, iš kurio trykšta tikroji meilė. Kasdieniai smilkymo ritualai gali padėti pasiekti tokią būseną, kuomet jautiesi susiliejęs su aplinka, kur tu ir visa, kas tavo kambaryje, pradedant daiktais, sienomis ir oru – tampa vieniu. Tačiau jeigu pagrindinis tikslas yra geriau pajausti save – smilkymo seanso metu tą galite atlikti sutelkdami dėmesį į kvėpavimą, taip pat sąmoningai pajausdami savo odą bei kūno dalis nuo galvos iki pirštų galiukų.

    9. Gydymui. Smilkymas tinkamas ne tik dvasios, bet ir fizinio kūno gijimui. Po didelio fizinio krūvio ar traumos galite padėti sau atsipalaiduoti pasirinkdami tam puikiai tinkantį smilkalų aromatą. Seanso metu ne tik nurimsite, bet ir sumažinsite galvos, sąnarių ar raumenų skausmus, o taip pat harmonizuosite ir nervų sistemą, kas padės jausitis gerokai žvalesniems ir pailsėjusiems.

    10. Nusiraminimui. Buvo sunki diena ir jaučiatės išsunkti? O galbūt esate supykęs ar jaudinatės dėl kokių nors aplinkybių? Užsidekite norimų smilkalų lazdelę, prigulkite ir atsipalaiduokite. Klausykitės savo kvėpavimo leisdami visoms mintims plaukti pro šalį. Norėdami pasiekti dar gilesnį atsipalaidavimą, įsijunkite raminančią muziką ar išsimaudykite šiltoje vonioje. Tokios procedūros padės sugrįžti į dabartinį momentą, nurimti ir į tam tikras situacijas pažvelgti visai kitu kampu.

    Žvelgiant į smilkalų panaudojimo galimybes ties šiuo sąrašu apsiriboti nevalia.. Kiekvienas galime sugalvoti dar daugiau priežasčių, kodėl verta pasinerti į malonius ir žodžiais nenusakomus smilkymo metu aplankiusius potyrius. Norėčiau tikėti, kad šiandien rasite progą sustoti, atsikvėpti ir trumpam leistis į kelionę. Aplink savo pasaulį. Kur su kiekviena minute pasieksite vis didesnę ramybę bei harmoniją.